Tuesday, May 22, 2012

Fun With a Ruler.

Working on bringing together some assets for a game-play mockup screen. Using a ruler for some straight lines. My visual library is definitely limited when it comes to architecture, but I figured if I don't make this, no-one will :) Fun!



Rough gameplay screen!

















As an additional note, I've begun looking for a full-time studio job again. Want to work with cool people and make cool things :) If you've got a lead, please feel free to pass me a mail or comment.  Cheers :D

3 comments:

Anton said...

Tja, det finns ju alltid vi på Ludosity... Fin stämning men nog långt lägre lön än vad du förtjänar haha ^^;

Sjukt nice miljö! :0 Den sneda bunkern känns lite off i vänstra linjen men det är väl en illusion för att det är så knepigt perspektiv och lutande.

/Anton

Johannes Helgeson said...

Mmmm, tack för att du påpekade det Anton, jag känner också att det är något vajsing med den. Mest tror jag att jag har missat de horisontella linjerna vid mitten på dörren.. ;(

Jag får ta och snacka med Joel om Ludosity. I Sverige tycker jag att ni, tillsammans med Junebud såklart, är ett av de fräcksta spelbolagen. Jag gör ju inte detta för pengarna, utan för att skapa bra spel som jag kan vara stolt över. Kul att få jobba på nya IP:s med schysst folk. Viktigast är att ha råd med egen lägenhet, mat och konstmaterial inkl. workshops etc. Jag behöver inte bli materiellt rik.

Jag har några studios i USA som jag är intresserad av, som jag måste försöka mig på att jobba vid. Har hyrt lägenhet i Göteborg tills 10 Augusti. Får be att återkomma i mitten av Juli :D Oavsett vad så kommer jag nog oh hälsar på i SKövde i sommar, så får vi träffas då! :D

Anton said...

Ja isåfall, kontakta Joel om det blir aktuellt. Ett tillfälligt jobb hos oss medans du söker efter större saker ute i världen är nog inget problem, snarare tvärtom.
Vi har ju två main projekt nu, Ittle Dew och ett åt Paradox (tar slut i Aug tror jag). En high level 2D:are med cartoonig stil hade varit till stor hjälp på båda, faktiskt... :0